FANDOM

Ruotsi (vaihtoehtoisesti Ruåtsi) on valtio Pers-Euroopassa. Ruotsalaisvitsit eivät muuten ole vitsejä, vaan tositarinoita, kuten esim: ”Miksi ruotsalainen ottaa tikkaat mukaan kauppaan? Koska hinnat ovat korkealla”. Tämä on täyttä totta, sillä onhan Ruotsissa yksi Euroopan korkeimmista hintatasoista ja matalimmista älykkyysosamääristä.

HistoriaMuokkaa

Ruotsi perustettiin ennen nykyisen ajanlaskun alkua, jo 245677 vuotta ennen Kiinaa. Yksin ja aidosti yhden ja ainoan Jumalan toimesta. Ruotsin valtioon liitettiin myöhemmin armollisesti myös pieni jumalaton maapläntti, jota kutsutaan myös nimellä Suomi sekä Somalia. Suomen asukkaat liittyivät ilomielin suureen ja ihmeelliseen Ruotsin valtakuntaan, toisin kuin somalit, sillä heillä oli tärkeä sisällissota menossa, joten hurrit saivat mennä pois Somaliasta. Myöhemmin Ruotsiin alkoi tulla lisää asukkaita Tanskasta ja Norjasta, koska ruotsalaiset lupasivat heistä tulevan samanlaisia, jos he muuttaisivat Ruotsiin. Tuohon aikaan ruotsalaiset olivat ylivertaisia ja muutenkin kaikkien rakastettavissa. Vuonna 1918 Suomen valtakunta itsenäistyi pois Venäjän vallasta. Suomelle annettiin nukkehallitus ja -presidentti, jotta kansa pysyisi tyytyväisenä siihen saakka kunnes asenteet muuttuisivat kaikilla Ruotsille rakkaiksi. Ruotsi kuitenkin köyhtyi v. 1920.

KieliMuokkaa

Ikävä kyllä vuonna 1960 kaikki muuttui, kun vaarallinen AIDS-virus levisi vapaan seksin seurauksena Ruotsin yli kuin hyökyaalto. Homojen sukupuolitautinakin tunnettu AIDS muutti yhden yön aikana ruotsin miesväestön lähes poikkeuksetta homoiksi. Harvat jäljelle jääneet epäihmiset linnoittautuivat taloihinsa, ostoskeskuksiin ja armeijan tukikohtiin, mutta ennemmin tai myöhemmin suuret hintsulimassat mursivat barrikadit ja tartuttivat AIDS:in selviytyjiin. Muutamat tavallista neuvokkaammat ruotsalaiset kuitenkin pelastautuivat lähteviin ruotsinlaivoihin, esim. Silja-line ja saivat turvapaikan ystävälliseltä Suomelta. Vielä tänäkin päivänä tuo urhea pieni selviytyjäjoukko tunnetaan nimellä Suomenruotsalaiset. Ruotsalaisilla ei ole historian valossa omaa kieltä, vaan he ovat oppineet kielensä kuuntelemalla tanskalaisia, norjalaisia ja Koiria (ja puhumaan pistämällä kuuman perunan suuhun). Poikkeuksen muodostaa kuitenkin sana bra, jonka he ovat oppineet variksilta. Ruotsalaisten kieli perustuu pitkälle elekieleen ja tyypillistä heille onkin elehtiä raapimalla haarojen väliä. Siis keskustelukumppanin. Tämä tarkoittaa Ruotsissa samaa kuin sana hei suomessa. Yhteenveto: Jos haluat puhua ruotsia(luultavasti et halua), tunge peruna kurkkuun ja sönkötä siansaksaa.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki